torsdag 25 februari 2010

Konsten att inreda ett barnrum

Mitt stora inredningsprojekt just nu är att få i ordning sonens rum. Innan barnet kommer till världen har man en massa fina tankar om hur det perfekta barnrummet skall se ut...när barnet väl är här inser man att man får stryka en hel del visioner och komma till insikt ;) Nåväl, jag tycker själv att jag är på god väg. Det bästa är ju att han bara är 1 år och har än så länge inga egna åsikter om färgval eller teman. Ha! Enkelt, det blev svart och vitt! Surprise ;) Den stora utmaningen är dock funktion. Hur får man alla pusselbitar att falla på plats? Jag menar, trots hans ringa ålder äger pojken mer leksaker än julgubben själv. Hur blev det så? Jag vill minnas att en viss person, som för inte alls så länge sen, stod och basunerade ut att hennes barn skulle då verkligen inte få nå mycket leksaker! Nej för man kan ju leka med slevar och kottar!! Jovisst, tanken var ju god... Nåväl, rummet tar form. Nästa steg blir att sy en massa härliga kuddfodral av gamla retrotyger. Jag sätter upp bilder sen när rummet är klart :)
Inspiration och arbetsglädje hittar man alltid hos Dos Family. Gå in och frossa bland underbart vackra hem av alla de slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar